miercuri, 2 martie 2016

Fibre alimentare = o digestie sănătoasă!



Probabil că atunci când auzi de fibre, te gândeşti la o alimentaţie bogată în cereale, fructe şi legume, dar şi la o bună funcţionare a digestiei. În realitate, fibrele au un rol mult mai important pentru sănătate. Îşi revarsă proprietăţile benefice şi asupra procesului de slăbire, sănătăţii inimii şi menţinerii unor obiceiuri alimentare sănătoase pe termen lung.

Fibrele sunt o parte atât de importantă a alimentaţiei zilnice, încât medicii recomandă, în medie, oamenilor să consume în medie, între 25g (femei) şi 35g (barbaţi) de fibre pe zi.
Deşi aceste valori par mici, foarte puţine persoane reuşesc să le atingă şi să le bifeze în fiecare zi, în special din cauza consumului scăzut de fructe, legume sau cereale – considerate principalele categorii de alimente bogate în fibre.
La prima vedere, dacă am compara substanţele nutritive sau macronutrienţii din alimentaţie cu personajele principale dintr-o piesă de teatru, Proteinele ar fi “eroii” ori starurile, Grăsimile ar fi personajele negative, Carbohidraţii ar juca rolul unor actori secundari, dar relevanţi în desfăşurarea piesei, iar Fibrele ar putea fi interpretate doar ca figuranţi, fără o importanţă deosebită, din cauza faptului că nu au valoare nutritivă pentru organism.

În realitate, fibrele au unele dintre cele mai importante şi dificile roluri în menţinerea unei stări optime de sănătate. Sunt implicate direct în procesul digestiei, în două moduri:

1. ajută la absorbţia corectă a nutrienţilor în organism

2. stimulează tranzitul intestinal lent, susţinând eliminarea mai uşoară a toxinelor din organism.

Să ne gândim puţin: sistemul nostru digestiv, mai exact intestinele, se întind pe 10m, care sunt “înghesuiţi” în abdomen într-un spaţiu de aproape 45 de cm. Gândeşte-te la fibre ca la o bilă lipicioasă, care îţi traversează intestinele, adună toate resturile alimentare şi toxinele, iar la final, le elimină din corp.

Există două tipuri de fibre – solubile şi insolubile, iar pentru a funcţiona corespunzător, organismul are nevoie de ambele categorii, zilnic.
Fibrele joacă un rol esenţial şi în procesul de slăbire, întrucât nu au calorii, controlează apetitul alimentar şi prelungesc senzaţia de saţietate. Vrei să mănânci mai puţin, dar să te simţi în acelaşi timp sătul? Ia un supliment pe baza de fibre cu 30 de minute înainte de masă şi îţi vei reduce semnificativ aportul alimentar şi, implicit, pe cel caloric.
Nu în cele din urmă, fibrele au un rol important în sănătatea inimii sau a sistemului cardiovascular, deoarece echilibrează nivelul colesterolului şi contribuie la menţinerea presiunii arteriale în limite normale.


Suplimentul alimentar bogat în fibre alimentare recomandat de Forever Living Products este Forever Fiber.
Pentru mai multe informaţii despre aceste produse intraţi pe Produse Aloe Vera, pe Articole de prezentare produse Forever Living Products sau pe Canalul youtube de prezentare video a produselor.